یکی از بهترین استراتژی‌های بازایابی، افزایش آگاهی از برند با توییتر است. همچنین اگر کسب‌وکاری تصمیم بگیرد در توییتر فعالیت موثر داشته باشد این رسانه اجتماعی می‌تواند در راستای افزایش Brand Awareness کمک شایانی کند. در این مطلب به بررسی این مفهوم پرداخته و در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا افزایش آگاهی از برند با توییتر می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) چیست؟

به زبان ساده، نخستین لحظه‌ای که مخاطب شبکه‌های اجتماعی نام برند شما را در این فضا می‌شنود گفته می‌شود. بعد از این لحظه نخست، همه چیز روی دوش بقیه مراحل بازاریابی و استراتژی‌های کسب‌وکار شماست. یعنی، مخاطب در نخستین مرحله به این شناخت می‌رسد که «شما وجود دارید!»

بعد از این مرحله، برای مخاطب این سوال به وجود می‌آید که «شما چه خدمات یا محصولاتی ارائه می‌دهید؟» اینجا نقطه بسیار طلایی‌‌ای است که شما باید مخاطب را با شیوه‌های محتلف بازاریابی که اتخاذ می‌کنید به این درک برسانید که چه می‌کنید و چه محصولات و خدماتی برای عرضه دارید.

پس:

آگاهی از برند، یکی از شاخصه‌های عملکردی بیزینس است که با آن می‌توانیم به این درک برسیم که چه درصدی از جامعه هدف کسب‌وکار ما با خدمات و محصولات کسب‌وکارمان آشنایی دارند. این شاخصه در زیرگروه برند و برندینگ دسته‌بندی می‌شود.

می‌توانیم این را بگوییم که برندی در این راستا موفق عمل کرده که حرف زدن، نوشتن در شبکه‌های اجتماعی، استفاده کردن و جست‌وجو پیرامون برند، جزوی از زندگی روزمره مخاطب هدف شده باشد. مثال‌های مختلفی در سطح جهانی در این باره وجود دارد. مثلا شما وقتی به «موسیقی و ابزاری برای شنیدن موسیقی» فکر می‌کنید احتمالا نام برند «اسپاتیفای» به ذهنتان می‌رسد. یا وقتی به یک «گوشی هوشمند خاص» فکر می‌کنید ناخودآگاه برند اپل در ذهنتان مجسم می‌شود.

فعالیت در راستای افزایش آگاهی از برند یعنی استراتژی‌های بازاریابی و برندینگی را طوری طراحی کنیم که وقتی مخاطب تصمیم می‌گیرد به یک محصول خاص یا خدمت خاص فکر کند، اسم برند ما به ذهنش برسد. یا آن را به دیگران معرفی کند.

پست توییتر جهت افزایش آگاهی برند

برای افزایش آگاهی از برند چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم؟

پیام ثابت برای برند

برند شما باید پیام ثابتی را منتقل کند. یعنی اگر قرار است محصولی داشته باشید که برای خانم‌های جوان کاربردی است، تمام استراتژی‌های بازاریابی‌ای که اتخاذ می‌کنید باید برای خانم‌های جوان باشد. نمی‌توانید فردا صبح از خواب بیدار شوید و تصمیم بگیرید محصولتان را به مردهای جوان معرفی کنید و بفروشید. پس برای اینکه خانم‌های جوان یا مخاطب هدف خود را به درستی جذب کنید، یک پیام ثابت برای برند درنظر بگیرید.

تعامل با مشتری

یک راه درست برای برقراری تعامل با مشتری پیدا کنید. فرض کنید شما در محله‌ای زندگی می‌کنید که یک سوپر مارکت در آن وجود دارد. صاحب این فروشگاه همیشه با بدخلقی جواب سلام شما را می‌دهد و هربار سوالی درمورد یک محصول از او دارید اخم می‌کند و پاسخ درستی به شما نمی‌دهد. آیا با وجود اینکه تنها سوپرمارکت محله‌ی شما همین نمونه است، باز هم به هرروز به آنجا مراجعه می‌کنید؟

برقراری ارتباط درست با مخاطب و مشتری یکی از اساسی‌ترین پارامترها برای بهبود و ارتقای آگاهی از برند است. به لطف شبکه‌های اجتماعی، هر کسب‌وکار به مثابه یک کاربر می‌تواند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند. از طریق دایرکت، یک منشن در توییتر، کامنت‌های اینستاگرام و… همه و همه راه‌های متنوعی برای ساخت تعامل با مخاطب هستند.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند شبیه فروشگاه آنلاین شما باشند. مخاطب هدف شما با پا گذاشتن در این فروشگاه با خدمات و محصولات شما ارتباط می‌گیرد و آشنا می‌شود. کلیه‌ی محتواهایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید شبیه راهی برای آگاه کردن مخاطب از حضور و وجودتان است. با انتشار یک توییت، به کاربر توییتر خودتان را نشان می‌دهید. با برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی و اینفلوئنسرمارکتینگ اسم برندتان را به گوش آدم‌های بیشتری می‌شناسانید و هزاران هزار اتفاق محتوایی دیگر در شبکه‌های اجتماعی. که همگی در خدمت افزایش آگاهی از برند است.

همکاری با کسب‌وکارها

همکاری یا پارتنرشییپ با کسب‌وکارهایی که با آن‌ها اهداف مشترک دارید می‌تواند طیف تازه‌ای از مخاطب را برای شما به ارمغان بیاورد. همان کسب‌وکار فرضی مخصوص خانم‌های جوان را درنظر بگیرید. فرض کنید شما یک باشگاه ورزشی زنانه دارید. طیف وسیعی از مخاطبین شما احتمالا خانم‌های جوانی‌ست که به سلامت خود اهمیت می‌دهند.

از طرف دیگر یک کسب‌وکار را تصور کنید که لباس ورزشی زنانه تولید می‌کند. آیا همکاری شما با این کسب‌وکار موجب نمی‌شود که مخاطبین و مشتریان این فروشگاه لباس ورزشی زنانه هم با شما آشنا شوند؟ یا کسب‌وکاری که در راستای مدیتیشن فعالیت می‌کند. به نظر شما زنان جوانی که به سلامت جسم خود اهمیت می‌دهند، توجهی به سلامت ذهن خود ندارند؟ هرکدام از این همکاری‌های مشترک می‌توانند درنهایت موجب این شوند که شما یک پله در افزایش آگاهی از برندتان بالاتر بروید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرمارکتینگ یا بازاریابی اینفلوئنسری یکی از راه‌های مهم افزایش‌ آگاهی از برند است. یک اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی به مثابه رسانه‌ایست که دایره وسیعی از مخاطبین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تصور کنید کسی روی یک سکو بایستد و درحالیکه هزاران نفر پای این سکو به حرف‌های او (محتوا) گوش می‌سپارند، این بار نام برند شما را از زبان شخص روی سکو بشنوند. اثرگذار و کمک‌کننده نیست؟

بهترین شبکه اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند

توییتر یکی از بهترین پلتفرم‌های اجتماعی برای استراتژی آگاهی از برند است. کاربرهای فعال در این شبکه اجتماعی فعالیت بدون فیلتری دارند و خود واقعی‌شان هستند. کسب‌وکارها برای فعالیت در این فضا نیازی به تولید محتوای زمان‌بر ندارند؛ افزایش آگاهی از برند با توییتر برای آن‌ها دشوار نبوده و کافیست با یک محتوای ساده تعاملی در فرم یک توییت با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند.

همچنین مطالعه کنید: توییتر مارکتینگ یا بازاریابی در توییتر چیست؟

پست توییتر با هدف آگاهی برند

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *