با افزایش محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ، چشم اندازها نیز در مقیاس وسیعی تکامل یافته است. چیزی که زمانی عمدتاً بر روی وبلاگ نویسی متمرکز بود به زودی تمرکز خود را به تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی و یوتیوبرها تغییر داد. حتی در آن زمان، تمرکز اولیه بر روی اینفلوئنسرهایی بود که دنبال کنندگان زیادی داشتند. اما اکنون در عصر اصالت هستیم و برندها از بازاریابی میکرو اینفلوئنسر برای ایجاد ارتباط واقعی با مخاطبان خود استقبال بسیاری می‌کنند.

در این راهنمای بازاریابی میکرو اینفلوئنسر، ما بررسی می‌کنیم که این نوع اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چگونه برند شما می‌تواند از آن سود ببرد.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

میکرو اینفلوئنسرها تولید کننده‌ی محتوای هستند که در شبکه‌های اجتماعی بین 1000 تا 100 هزار دنبال کننده دارند. آن‌ها طرفداران نسبتاً قابل توجهی دارند و تمایل دارند که در جایگاه‌های بسیار خاص تخصص داشته باشند. این به این معنی است که دنبال کنندگان آن‌ها نیز فقط به این جایگاه‌ها علاقه دارند. مثلا یک اینفلوئنسر کازپلیینگ (cosplaying) مخاطبانی خواهد داشت که به انیمه‌ها و داستان‌های ابرقهرمانی علاقه‌مند هستند. به این ترتیب اینفلوئنسرهای میکرو یک گزینه‌ی عالی برای کمپینگ‌های مارکتینگی هستند که می‌خواهند برند بسیار خاصی را برای بیزینس خود بسازند.

مزایای کار با میکرو اینفلوئنسرها

مقرون به صرفه بودن

یکی از دلایلی که میکرو اینفلوئنسرها را برای صاحبان برند جذاب می‌سازد بحث هزینه است. اگرچه ممکن است نرخ پروژه‌ها بر اساس اندازه و نوع محتوا متفاوت باشند؛ اما در مقایسه با مگا اینفلونسرها دستمزد آن چنانی دریافت نمی‌کنند.

نرخ‌های تعامل بالاتر

یکی دیگر از مزایای کار با میکرو اینفلوئنسر توانایی به دست آوردن تعامل با مخاطبان در سطوح بالایی است. مطالعه بعدی نشان داد که میکرواینفلوئنسرها هنوز هم برای پست‌های معمولی و هم برای پست‌های حمایت شده در اینستاگرام، نرخ تعامل ۲ درصدی ایجاد می‌کنند. در همین حال، اینفلوئنسرهای سطح متوسط ​​و اینفلوئنسرهای کلان به ترتیب 1.5% و 1.2% نرخ تعامل را برای پست های حمایت شده مشاهده می کنند.

تمرکز روی مخاطب هدف

یکی از عوامل کلیدی در این نرخ از تعامل توانایی دست یابی به یک مخاطب خاص است. از آن‌جایی که میکرواینفلوئنسرها روی تخصص‌های خاصی تمرکز می‌کنند، موفق می شوند جامعه ای قوی از پیروانی بسازند که علایق مشترکی دارند و این بهترین گزینه برای برندهایی است که می‌خواهند مخاطبان خاص خود را داشته باشند.

مکالمات معتبر

در نتیجه نشان دادن علاقه شدید خود به موضوعات خاص، میکرواینفلوئنسرها همچنین توانایی ایجاد مکالمات معتبر را دارند. آنها مرتباً دنبال کنندگانی دارند که در مورد محصولاتی که ارائه می‌دهند یا نحوه انجام برخی کارها سوال می‌پرسند که این فرصت را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به نام تجاری یا محصول به صورت ارگانیک را برای صاحبان برند باز می کند.

همچنین مطالعه کنید: شش گرایش اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024

نحوه‌ی کار با میکرو اینفلوئنسرها

مزایایی که در بالا به آن اشاره کردیم ممکن است برای متقاعد کردن شما برای شروع بازاریابی میکرو اینفلوئنسر کافی باشد. اما ممکن است دقیقاً مطمئن نباشید که میکرو اینفلوئنسرها چگونه می توانند به تبلیغ برند شما کمک کنند. بنابراین در اینجا چند نمونه برند از بازاریابی میکرو اینفلوئنسر برای الهام بخشیدن به شما آورده شده است.

همکاری‌های خلاقانه

میکرو اینفلوئنسرها با خلاقیت در کنار خود، برای همکاری هایی که شامل ایجاد محصولات یا مجموعه های جدید است، عالی هستند. میکرو اینفلوئنسرهای مرتبط را درگیر کنید تا به شما در ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، کمک کنند. به عنوان مثال، این ممکن است شامل تولید یک مجموعه کپسولی با اینفلوئنسر باشد که در طرح های خود مشارکت می کند.

برنامه‌های سفیر

میکرو اینفلوئنسرها با توانایی جذب مخاطب مرتبط متشکل از افرادی که علایق مشابهی با آنها دارند، می توانند سفیران بسیار خوبی برای برند شما باشند. آنها صدایی معتبر به تبلیغات برند می دهند، به خصوص وقتی صحبت از برندهایی می شود که آنها دوست دارند. بنابراین فعال کردن آنها را در برنامه های سفیر خود در نظر بگیرید تا به طور موثر محصولات خود را تبلیغ کنید.

 هدایای میکرو اینفلوئنسرها

همانطور که قبلا ذکر شد، بازاریابی میکرواینفلوئنسر مقرون به‌صرفه است. نه تنها میکرواینفلوئنسرها برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود هزینه کمتری دریافت می‌کنند  بلکه برخی حتی ممکن است برای به اشتراک گذاشتن هدایایی که از برندها دریافت کرده‌اند، پست های ارگانیک ایجاد کنند. شما صاحبان برندها می‌توانید کمپین‌های هدایایی اینفلوئنسری داشته باشید که در آن هدایایی را برای میکرواینفلوئنسرها ارسال کنید و در ازای آن از میکرواینفلوئنسر‌ها بخواهید تا محصولات را بررسی یا با فالوورهایشان به اشتراک بگذارند.

همچنین مطالعه کنید: راهنمای جامع اینفلوئنسر مارکتینگ کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

سخن آخر

به طور کلی همکاری با میکرواینفلوئنسرها بهترین گزینه با هزینه‌ی کم و مزایای زیاد برای شما صاحبان برند است. علاوه بر این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میکرواینفلوئنسرها کارآمدی آن‌ها در برند شما است زیرا آن‌ها فقط در یک حوزه تمرکز می‌کنند و تخصص آن‌ها در آن حوزه بی نظیر است که با این ترتیب به رشد و پیشرفت کسب و کار شما به شدت کمک خواهند. 

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *