اجازه دهید اول کاری یک خبر خوش را به شما بدهم. طبق پیش‌بینی کارشناسان بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ تا سال 2025 همچنان یکی روش‌های بازاریابی برتر برای برندها با ارزش تقریبی 22.2 میلیارد دلار است.

بنابراین، با کشف این نیروگاه بازاریابی، به پس انداز اخرین پول‌ها در جیب خود کمک می‌کنید. ما در این مقاله به بررسی 6 مورد از بهترین گرایش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024 می‌پردازیم.

1. برندها در تیک‌تاک همه کاره می‌شوند

اولین جایگاه معرفی ما در این لیست قطعا به تیک تاک اختصاص دارد. تیک‌تاک در پایان سال 2023 در حدود 33.3 میلیون دلار خریدار اجتماعی فقط در ایالت متحده امریکا داشته است. از طرفی هم همراه با باز شدن فروشگاه تیک‌تاک شاهد فروش و بازگشت بیشتر سرمایه برندها در این پلتفرم هستیم. تیک تاک به عنوان یک پلتفرم محبوب برای به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه، به سرعت به محلی برای ظهور برندهای جدید و محبوب تبدیل شده است. در این پلتفرم، برندها می‌توانند با خلاقیت و تعامل با مخاطبان، به سرعت به موفقیت برسند. پس یکی از بهترین بسترهای فعالیت به عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ قطعا تیک‌تاک است.

گرایش اینفلوئنسر مارکتینگ در توییتر

2. لینکدین: جایی که اینفلوئنسرها شروع به کار می‌کنند

لینکدین در سال 2023 لحظات خود را داشت؛ اما سال 2024 جایی است که واقعاً اوج می گیرد. تولیدکنندگان در X (توییتر سابق) پلتفرم اصلی خود را به لینکدین منتقل می‌کنند و موج جدیدی از فرصت‌ها را برای همکاری اینفلوئنسرها به ارمغان می‌آورند و ما شاهد به وجود آمدن این موضوع بوده‌ایم. در حال حاضر نیز لینکدین یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های کاریابی و مباحث بیزینسی است.

به زودی به طور کامل لینکدین به شبکه اجتماعی محبوب برای متخصصان، کارآفرینان و اینفلوئنسرها تبدیل خواهد شد. اینفلوئنسرها در لینکدین با به اشتراک گذاشتن محتوای ارزشمند و تخصصی، مخاطبان وفاداری را به خود جذب می‌کنند و از این طریق به برندها و کسب‌وکارها در دستیابی به اهدافشان کمک می‌کنند.

3. اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی

آیا شما هم اینفلوئنسرهای مجازی (Virtual Influencers) را به خاطر دارید؟ اگر نه باید بگوییم که اینفلوئنسرهای مجازی کسانی هستند که توسط هوش مصنوعی متا طراحی شده بودند. که اکنون تمام رسانه‌های اجتماعی را فرا گرفته‌اند. از نمونه‌ی بارز این چنین اینفوئنسرها می‌توان به کندال جنر، اسنوپ داگ و پاریس هیلتون اشاره کرد که جزو اولین کسانی هستند که شبیه خود را برای ایجاد پرسونا در واتساپ مسنجر و اینستاگرام فروختند که کاربران بتوانند از طریق DM با آنها چت کنند.

اما هدف از این‌کار چه بود؟ برای اینکه هوش مصنوعی احساس آشنایی بیشتری داشته باشد. از طرفی هم جرقه مکالمات معتبری را ایجاد کند و بر تصمیمات روزمره تأثیر بگذارد.

به زبان ساده‌تر اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی، شخصیت‌های مجازی متحرکی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای تولید محتوای جذاب و تعامل با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند. این ربات‌های دوست‌داشتنی، دنیای مجازی را به سرعت تحت تسلط خود در می‌آورند و چالش‌های جدیدی را برای اینفلوئنسرهای انسانی به وجود می‌آورند.

گرایش اینفلوئنسر مارکتینگ هوش مصنوعی

4. برندهای امروزی روی اینفلوئنسرها (کارکنان) سرمایه گذاری می‌کنند

در سال 2022، شاهد بودیم که برخی برندها اینفلوئنسرهایی را برای رهبری استراتژی برند خود استخدام کردند. اکنون، دو سال بعد، پیش‌بینی می‌کنیم که کارمندان بیشتری سفیران برندهایی شوند که برای آن‌ها کار می‌کنند. این چنین اینفلوئنسرها را که به عنوان مدیران رسانه‌های اجتماعی استخدام شده‌اند اشتباه نگیرید. سازندگانی مانند براندون نگوین آیتم‌های جدید را به نمایش می‌گذارند به سؤالات پاسخ می‌دهند و اطلاعات خرید را به اشتراک می‌گذارند و همه‌ی این موارد را در حساب‌های شخصی خود انجام می‌دهند.

5. محتوای انحصاری

اینفلوئنسر محتوای انحصاری به فردی گفته می‌شود که با تولید محتوای خاص و منحصر به فرد، در یک پلتفرم خاص، دنبال کنندگان وفاداری را به خود جذب می‌کند. این نوع اینفلوئنسرها به دلیل خلاقیت، جسارت و تعهدی که به تولید محتوای باکیفیت دارند، از جایگاه ویژه‌ای در دنیای بازاریابی آنلاین برخوردارند.

در سال 2024، اینفلوئنسرهای مورد علاقه شما ممکن است در پشت گوش شما زندگی کنند. ما با استفاده از ویژگی‌های دوستان نزدیک، ملاقات‌های انجمن با بلیت و راه‌اندازی پادکست یا خبرنامه، افزایش محبوبیت و شناخت این چنین اینفلوئنسرها را پیش‌بینی می‌کنیم.

گرایش اینفلوئنسر مارکتینگ، محتوای انحصاری

6. برنامه‌های بازاریابی وابسته

انتظار می رود صنعت بازاریابی وابسته تا سال 2030 به 36.9 میلیارد دلار برسد. بنابراین، اگر برند شما در بازاریابی وابسته در سال 2024 سرمایه گذاری نمی کند، هک نهایی را برای سرنخ های مقرون به صرفه و مستمر از دست می‌دهید. با وجود ویترین فروشگاه‌های آمازون و صفحه‌های فرود LTK در جلو و مرکز، ما پیش‌بینی می‌کنیم که برندهای بیشتری برنامه‌های وابسته خود را راه‌اندازی کنند تا آگاهی از برند را افزایش دهند، اثبات اجتماعی را تقویت کنند و پول بیشتری را به دست آورند.

و اما در نهایت

اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی، به طور مداوم در حال تکامل و پیشرفت است. در سال 2024، شاهد ظهور گرایش‌های جدیدی در این حوزه خواهیم بود که فرصت‌های منحصر به فردی را برای برندها و اینفلوئنسرها به ارمغان می‌آورند. برندها و اینفلوئنسرهایی که از این گرایش‌ها آگاه باشند و از آنها به طور موثر استفاده کنند، می‌توانند در دنیای دیجیتال رقابتی امروز به موفقیت دست پیدا کنند. ما در این مقاله تنها به تعداد محدودی از این گرایش‌ها پرداختیم و این در حالی است که هزاران هزار گرایش اینفوئنسری در 2024 خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *