جهان اطراف ما به طرز چشمگیری تغییر کرده. بعد از کووید، زمانی که مردم درحال یاد گرفتن شیوه زندگی تازه بودند، با پیامدهای اقتصادی کووید روبرو شدند. کسب‌وکارها رو به نابودی بودند و رشد همه چیز متوقف شده بود. در سال 2022، درحالیکه اثرات کووید و شدت رشد آن کم می‌شد، کسب‌وکارها نیاز به پیدا کردن راه تازه‌ای برای یک شروع دوباره داشتند. باید یک راه بازاریابی تازه پیدا می‌کردند تا بتوانند دوباره شروع کنند. قرنطینه، موجب شده بود که مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی رو بیاورند. آن‌ها زمان زیادی از روز را در خانه و در قرنطینه به سر می‌بردند و این موجب شده بود که برای پر کردن زمان‌های خالی خود به استفاده از اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های اجتماعی رو بیاورند. حالا بهترین و مهم‌ترین زمان برای کسب‌وکارها بود تا دوباره از همین کانال، تبلیغات و بازاریابی خود را از سر بگیرند. از جایی که عموم مردم به آن روی آورده بودند. اینستاگرام!

 رشد اینفلوئنسرها

شرایط اقتصادی بد حاصل از کووید، فقط به کسب‌وکارها آسیب وارد نکرد. آدم‌هایی که در همان کسب‌وکارها مشغول کار بودند؛ به‌واسطه نابودی کسب‌وکار، بیکار، اخراج و تعدیل شدند. باور کنید یا نه، تعداد زیادی از همین آدم‌ها و به‌واسطه خروج از کارهای روتین، متوجه شدند که به تولید محتوا به طرق مختلف علاقه دارند. آن‌ها حالا می‌توانستند در خانه و فقط با یک گوشی هوشمند، محتوا تولید کنند و با انتشار آن در پلتفرم‌های مختلف اجتماعی، دیده شوند و رشد کنند. در ادامه این مطلب قرار است یک نظرسنجی که توسط Influencer Marketing hub منتشر شده را بخوانید. 

آمار رشد اینفلوئنسرمارکتینگ در سال 2023

  • در سال 2023، ارزش مالی صنعت اینفلوئنسرمارکتینگ به 21.1 میلیارد دلار خواهد رسید.
  • 63% از برندها، تصمیم دارند در سال 2023، از هوش مصنوعی برای طراحی کمپین‌های اینفلوئنسری خود استفاده کنند. و ⅔ کسب‌وکارها تصمیم دارند انتخاب اینفلوئنسر مناسب را به هوش مصنوعی واگذار کنند. 
  • 60% از اینفلوئنسرها، مدعی شده‌اند که در سال 2022 با تبعیض روبرو بوده‌اند.
  • 67% از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی مدعی شده‌اند که قرار است در سال 2023 تا 67% بودجه بازاریابی خود را افزایش دهند.
  • 23% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که قرار است بیش از 40% از بودجه بازاریابی خود را به اینفلوئنسرمارکتینگ اختصاص دهند.
  • کسب‌وکارهایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، تصمیم دارند در سال 2023، همکاری خود را با اینفلوئنسرهای میکرو و نانو افزایش دهند.
  • 42% از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، مدعی شدند که تصمیم دارند در سال 2023 به جای عرضه محصول رایگان به اینفلوئنسرها، تعرفه آن‌ها را پرداخت کنند.

جزئیات نظرسنجی

در این نظرسنجی، 3500 نفر شرکت کردند که در زمینه‌های مختلف کار می‌کردند. 38% از این افراد در آژانس‌های بازاریابی کار می‌کردند و به اینفلوئنسرمارکتینگ می‌پرداختند. 22.5% خودشان را نماینده برندها معرفی کردند. 4% در آژانس‌های روابط عمومی کار می‌کردند و مابقی، در زمینه‌های مختلف بازاریابی مشغول به کار بودند.

همچنین مطالعه کنید: 11 راه افزایش درآمد اینفلوئنسرها در سال 2024

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *