اینفلوئنسر‌مارکتینگ به سرعت در حال رشد و تغییر است. این بازار به‌ عنوان یکی از روند‌های مهم بازاریابی دیجیتال به دغدغه بزرگی برای مارکتر‌ها تبدیل شده است. اندازه این بازار نسبت به سال قبل رشد قابل توجه‌ای داشته است. در سال ۲۰۲۲ اندازه بازار اینفلوئنسرمارکتینگ ۱۶/۴ میلیارد دلار بوده است. در سال ۲۰۲۳ این عدد به ۲۱.۱ میلیارد دلار رسیده است و رشد آن همچنان ادامه دارد. در این مطلب در مورد ترندهای اینفلوئنسر مارکتینگ توضیح داده و برخی از آمار مهم این نوع بازاریابی را ارائه می‌دهیم.

دید کلی از اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۱۶ بازار اینفلوئنسر مارکتینگ تنها ۱/۶ میلیارد دلار ارزش داشت. این نسبت به سال‌های اخیر بسیار کم است. تا کنون که ارزش بازار به ۲۱/۱ میلیارد دلار رسیده می‌توان نتیجه گرفت که در حال حاضر بازار اینفلوئنسر‌مارکتینگ رشد زیادی را تجربه کرده است. در حال حاضر ۶۹ درصد برند‌ها ترجیح می‌دهند با نانو ایفلوئنسر‌ها و میکرو اینفلوئنسر‌ها همکاری کنند. تنها ۳۱ درصد از آن‌ها تمایل به همکاری با مگا و ماکرو اینفلوئنسر‌ها دارند.

۶۰ درصد برند‌ها گفته‌اند که معمولا با بیش از ۱۰ ایفلوئنسر همکاری می‌کنند. در میان برند‌ها محبوب‌ترین شبکه اجتماعی تیک‌تاک سپس اینستاگرام هستند. فیسبوک هم در جایگاه سوم قرار دارد. با اضافه شدن ابزار‌های جدید و هوش‌مصنوعی به صنعت اینفلوئنسرمارکتینگ، این حوزه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. در ادامه بیشتر به این موضوعات می‌پردازیم و درباره بودجه شرکت‌ها صحبت می‌کنیم.

شرکت‌ها چقدر بودجه برای اینفلوئنسر مارکتینگ صرف می‌کنند؟

شرکت‌ها امروزه بخشی از بودجه مارکتینگ خود را به اینفلوئنسر‌مارکتینگ تخصیص می‌دهند. آمار‌های جالبی در این باره وجود دارد، برای مثال: ۴۳ درصد برندها کمتر از ۱۰ هزار دلار برای اینفلوئنسرمارکتینگ تخصیص می‌دهند؛ اما ۴۷ درصد بیش از این عدد را صرف اینفلوئنسر‌مارکتینگ می‌کنند. حدود ۱۱ درصد از برند‌ها هزینه‌ی زیادی یعنی بیش از ۵۰۰ هزار دلار برای اینفلوئنسرمارکتینگ صرف می‌کنند.

در این میان ۳۹ درصد از برند‌ها برنامه دارند که ۶ تا ۱۵ کمپین اینفلوئنسر‌مارکتینگ اجرا کنند. مهم‌تر از آن ۱۹ درصد برند‌ها برنامه همیشگی برای کمیپن‌هایشان دارند و روند اینفلوئنسرمارکتینگ را متوقف نمی‌کنند. معمولا این برند‌ها از همکاری با اینفلوئنسر‌ها راضی هستند؛ چرا که ۶۱ درصد از برند‌ها ترجیح می‌دهند کمپین‌هایشان را با اینفلوئنسر‌ها تکرار کنند.

در بحث هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توان به صرف هزینه شرکت‌ها اشاره کرد، برای مثال: ۴۱/۶ درصد از برند‌ها به اینفلوئنسر‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کنند پول پرداخت می‌کنند. در عوض ۲۹/۵ درصد برند‌ها در ازای تبلیغاتشان ترجیح می‌دهند محصولاتشان را به رایگان در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار دهند یا هدیه دهند.

همچنین مطالعه کنید: اثربخشی تبلیغات اینفلوئنسری در شبکه‌های اجتماعی

مهم‌ترین آمار و ترندهای اینفلوئنسر مارکتینگ

اطلاع از ترند‌ها می‌تواند به افزایش بازدهی عملکرد شما در اینفلوئنسرمارکتینگ منجر شود. در این جا برخی از روند‌های مهم و آمار به‌درد بخور را با شما به اشتراک گذاشتیم.

محبوبیت مدل ترکیبی پرداخت

این ترند مربوط به پرداخت هزینه‌های اینفلوئنسرمارکتینگ می‌شوند. معمولا در این مدل‌ها یک هزینه حداقلی و ثابت وجود دارد؛ ولی بسته به معیار‌های قابل اندازه گیری مختلفی مانند CPA هزینه‌های بیشتر پرداخت می‌شوند. این ترند به‌دلیل افزایش پرفورمنس مارکتینگ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ظهور ویدیو‌های AR و VR

مدتی‌ست که ویدیو‌ها در پلتفرم‌های مختلف مانند تیک تاک، یوتیوب و اینستاگرام محبوبیت بیشتری دارند. بنا بر آمار ویدیو‌ها تا ۱۲۰۰ درصد بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. علاوه بر این موضوع جوانان و نسل زد به دنبال محتوای‌های جذاب و بهتری هستند. این جاست که پای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به اینفلوئنسرمارکتینگ باز می‌شود.

اصالت انسانی

مخاطبان امروزه بسیار باهوش شده‌اند و برایشان فرق می‌کند که اینفلوئنسر‌ها با آن‌ها صادق و شفاف باشند. در همین راستا برند‌ها ترجیح می‌دهند تبلیغاتی را اجرا کنند که ارتباط شفاف و انسانی‌ای با مخاطبانشان ایجاد کنند. می‌توان گفت اعتماد یکی از مهم‌ترین بخش‌های اینفلوئنسرمارکتینگ است.

مقررات سخت‌گیرانه

به‌دلیل رشد فزاینده و ایجاد ترندهای اینفلوئنسرمارکتینگ مختلف و رواج پیدا کردن آن میان کسب‌و‌کار‌ها این امکان وجود دارد که در سال ۲۰۲۴ استاندارد‌ها و مقررات زیادی برای آن تعریف شوند. بزرگان این صعنت و سازمان‌های مربوطه معمولا به دنبال این هستند که استاندارد‌های به‌روز و درستی را در رابطه با شفافیت و صداقت ایجاد کنند.

همچنین مطالعه کنید: شش گرایش اینفلوئنسرمارکتینگ در سال 2024

برخی از آمار مهم اینفلوئنسرمارکتینگ

  • ۶۳ درصد از برندها در سال ۲۰۲۳ بودجه مستقل بازاریابی اینفلوئنسر مشخص کردند.
  • ۵۵.۵ درصد از برندها TikTok را به جای دیگر پلتفرم‌ها برای اینفلوئنسرمارکتینگ انتخاب می‌کنند.
  • بیش از ۲۰۰ میلیون اینفلوئنسر از تلاش‌های خود در جهان کسب درآمد می‌کنند.
  • اکثر اینفلوئنسرها از نسل Millennials هستند – ۴۵٪.
  • ۷۶ درصد از کاربران پس از مشاهده محصول در شبکه های اجتماعی اقدام به خرید کرده‌اند.
  • ۶۶ درصد از مصرف‌کنندگان ویدیوهای کوتاه را جذاب‌ترین قالب محتوا می‌دانند.
اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *