دست نگه دارید! اگر به فکر تدوین استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ برای سال جدید هستید توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله به‌طور خلاصه درباره روند اینفلوئنسر مارکتینگ در سال جدید صحبت کرده‌ایم. مطالعه این مقاله شما در تدوین استراتژی بسیار کمک خواهد کرد. 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

قبل از شروع بحث اصلی اجازه دهید چند کلمه‌ای درباره‌ی اینفلوئنسر مارکتینگ با شما صحبت کنیم. به‌طور کلی اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی است که به مارکتر‌ها کمک می‌کند آگاهی از برند، ترافیک ورودی وب‌سایت و… را افزایش دهند. علاوه بر آن به معرفی محصولات و خدمات در بازار کمک به‌سزایی می‌کند. 

این کار با همراهی تولید‌کنندگان محتوا یا اینفلوئنسر‌ها با برند‌ها اتفاق می‌افتد. در نهایت اینفلوئنسر مارکتینگ به کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند تا با مشتریان بیشتری آشنا شوند. 

فکر می‌کنم توضیح تا همین‌قدر کافی‌ست، بیایید روند اینفلو‌ئنسر مارکتینگ را در سال ۲۰۲۴ بررسی کنیم. شما می‌توانید با انواع اینفلوئنسر‌ها در مقاله به چه کسی اینفلوئنسر می‌گوییم؟ آشنا شوید.

تغییرات اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۴

همیشه حوزه‌های نوآور به‌طور مداوم در حال تغییر و رشد هستند. اینفلوئنسر مارکتینگ هم مانند این حوزه‌ها مدام در حال رشد است! در ادامه پنج تغییر اساسی و مهم این استراتژی مارکتینگ را در سال ۲۰۲۴ برایتان شکافتم. 

اهمیت هوش مصنوعی افزایش پیدا خواهد کرد

متا در حال‌ حاضر میلیون‌ها دلار به افراد مشهوری مانند پاریس هیلتون و اسنوپ داگ پرداخت می‌کند تا از شخصیت‌ آن‌ها برای ربات‌های چت خود استفاده کند. در مثالی دیگر شرکت Upfluence چت جی‌پی‌تی را در خدمات خود گنجانده است و با استفاده از AI کاراکتر‌های دیجیتالی‌ای می‌سازد که همانند اینفلوئنسر‌ها عمل می‌کنند. 

به‌طور کلی این اخبار خبر از پیشرفت هوش‌مصنوعی در اینفلوئنسر مارکتینگ می‌دهند. چیزی انکارپذیر نیست، رشد تکنولوژی AI در فضای دیجیتال است. 

میکرو اینفلوئنسر‌ها تاثیر بیشتری خواهند داشت

میکرو اینفلوئنسر‌ها مانند آن سربازهای کوچک بازی هستند که تاثیر زیادی در بازی می‌گذارند. بر اساس آمار مختلف میکرو اینفلوئنسر‌ها تاثیر بیشتری در مارکتینگ دارند. برای مثال در آماری که توسط هاب‌اسپات منتشر شده است: ۶۴ درصد از مارکتر‌ها ترجیح می‌دهند با میکرو اینفلوئنسر‌ها کار کنند. 

این در حال‌ست که تنها ۲۷ درصد آن‌ها تمایل به کار با مگا اینفلوئنسر‌ها داشتند. هرچند مگا اینفلوئنسر‌ّا محبوبیت بیشتری دارند؛ اما نرخ تعامل آن‌ها به مراتب کمتر است. 

اینفلوئنسر‌ها فعالیت‌شان را به چند پلتفرم گسترش خواهند داد

در تحقیق اخیری که هاب‌اسپات داشت مشخص شد که اینستاگرام محبوب‌ترین کانال اینفلوئنسرمارکتینگ است؛ اما نکته جالب این است که اینستاگرام ROI مناسبی ندارد. فیسبوک بهترین ROI را در میان کانال‌های اینفلوئنسر مارکتینگ دارد؛ البته در حال حاضر در فضای دیجیتال ایران فیسبوک به‌ندرت استفاده می‌شود. 

این به معنی کم‌رنگ شدن اینستاگرام نیست. بر اساس نتایج: اینفلوئنسر‌ها همواره تلاش می‌کنند در کنار کانال اصلی خود در دیگر پلتفرم‌ها مانند یوتیوب، ایکس، تردز و… فعالیت خود را توسعه دهند. 

در نهایت اینفلوئنسری موفق است که مخاطبانش را در پلتفرم‌های مختلف جذب کند. 

مشتریان و کارمندان اینفلوئنسر می‌شوند

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که مشتریانتان چگونه می‌توانند اینفلوئنسر باشند؟ امروزه بسیاری از افراد در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. در نتیجه مشتریان شما که قبلا محصولتان را تهیه کردند هم می‌توانند جز افرادی باشند که در شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذار هستند. این موضوع هم می‌تواند به تبلیغ محصولات شما کمک کند. 

علاوه بر مشتریان کارمندانی که مدت زیادی در کنار شما بودند می‌توانند به‌عنوان یک اینفلوئنسر ظاهر شوند. کارمندانی که در فرآیند تولید و… در کنار شما بودن و اطلاعات زیادی از محصولات دارند. در نتیجه می‌توانند به‌عنوان یک اینفلوئنسر تاثیر به‌سزایی در تبلیغ محصولاتتان داشته باشند. 

کسب‌و‌کار‌ها روی ارتباط بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند

پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب کسب‌و‌کار شما که هم قیمت مناسب داشته باشد و هم بازدهی خوب، کاری دشوار است. در گذشته برند‌ها از این اینفلوئنسر‌ها تنها برای یک کمپین یا یک تبلیغ استفاده می‌کردند که هزینه زیادی هم برایشان داشت. در حال حاضر کسب‌و‌کار سعی می‌کنند با ایفلوئنسر‌ها و مخاطبان آن‌ها ارتباطی بلندمدت داشته باشند.

این علاوه بر این که انرژی و بودجه مارکترها را ذخیره می‌کند، بازدهی بیشتری هم برای کسب‌و‌کار دارد. در نهایت ارتباط بلندمدت باعث می‌شود اینفلوئنسر اعتماد زیادی ایجاد کند و اعتبار محصول شما را نزد مخاطبان افزایش دهد. 

جمع‌بندی

در این مقاله پس از صحبت کوتاهی درباره اینفلوئنسر مارکتینگ، پنج روند مهم اینفلوئنسرمارکتینگ را در سال جدید با شما به اشتراک گذاشتم. به‌طور کلی هوش‌مصنوعی و فعالیت‌های میکرو اینفلوئنسر‌ها از روند‌های مهم سال جدید هستند.  به‌نظر شما چه ترند‌های دیگری وجود دارند که باید در اینفلوئنسر مارکتینگ به آن‌ها توجه کنیم؟

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *