فرض کنید کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ماه اخیرتان بازدهی جالبی نداشته است و دلیل این بازدهی کم اینفلوئنسر نامناسب بوده است. برای کمپین بعدی باید یک اینفلوئنسر اثرگذار‌تر پیدا کنید؛ اما چگونه؟ در این مقاله قصد داریم ۱۱ نکته را برای حل این مسئله با شما به اشتراک بگذاریم.

1.    اهدافتان را مشخص کنید

هدف نهایی در اینفلوئنسرمارتینگ جذب فالوور است؛ اما این مهم است که شما هدفی شفاف و واضح برای هر کمپین انتخاب کنید. آیا می‌خواهید آگاهی از برندتان را افزایش دهید؟ یا فروش مستقیم از کمپین داشته باشید؟ پس از این که هدف دقیقتان مشخص شد می‌توانید بر طبق آن اینفلوئنسر موردنظرتان را پیدا کنید.

2.    پرسونای اینفلوئنسر را ایجاد کنید

در مرحله دوم شما باید اینفلوئنسر ایده‌آل‌تان را مشخص کنید؛ این به همان معناست که باید برای اینفلوئنسر مورد نظر کمپینتان یک پرسونا تهیه کنید. در این کار باید به برخی سوالات جواب دهید؛ می‌خواهید با یک میکرو اینفلوئنسر کار کنید یا مگا اینفلوئنسر؟

نیازمند اینفلوئنسر متخصص هستید یا عمومی؟

3.    از ابزار‌های جستجو اینفلوئنسر کمک بگیرید

ابزار‌های مختلفی وجود دارند که به سوشال مارکتر‌ها کمک می‌کنند اینفلوئنسر‌های مورد نظرشان را پیدا کنند. برای مثال ابزار جریان یکی از این موارد است. با استفاده از این ابزار‌های می‌توانید اینفلوئنسر مدنظرتان را فیلتر کنید و به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

4.    اینفلوئنسر‌هایی بیابید که درباره برندتان صحبت کردند

یکی از نکاتی که می‌تواند کمپین شما را موفقیت آمیر کند، انتخاب اینفلوئنسر‌هایی‌ست که قبلا درباره‌ی برند شما صحبت کردند. این کار نشان می‌دهد که آن‌ها از قبل علاقه‌ای به کار شما داشتند و می‌توانند محتوای اثرگذار و مثبتی درباره برندتان ایجاد کنند.

5.    به تعامل مخاطبان اینفلوئنسر‌ها توجه کنید

باید بررسی کنید که مخاطبانتان بیشتر با چه اینفلوئنسر‌هایی درگیر هستند؛ این یعنی آن‌ها ترجیح می‌دهند کدام اینفلوئنسر‌ها را دنبال کنند. برای این کار می‌توانید لیستی از مخاطبانی که دنبال‌تان می‌کنند را دربیاورید. سپس با بررسی شبکه‌های اجتماعی آن‌ها اینفلوئنسر‌هایی که بیشتر توسط آن‌ها دنبال می‌شوند را مشخص کنید. در نهایت با این اینفلوئنسر‌ها می‌توانید همکاری کنید.

6.    محتوای اینفلوئنسر‌ها را بررسی کنید

تبلیغ در هر حوزه‌ای نمی‌تواند کمکی به برند شما کند. شما باید اینفلوئنسر‌هایی را بیابید که هم‌راستا با موضوع برند شما تولید محتوا می‌کنند؛ همچنین محتوای آن‌ها نباید توهین آمیز یا منفی باشد. اینفلوئنسر‌هایی که از نظر موضوعی با برندتان هم‌راستا هستند، تاثیر بیشتری روی مخاطبان برای خرید از شما می‌گذارند.

7.    بررسی هشتگ‌های مربوط

یکی دیگر از راه‌های پیدا کردن اینفلوئنسر‌های مناسب برای کمپین، بررسی هشتگ‌هایی‌ست که معمولا از آن‌ها استفاده می‌کنید؛ البته می‌توانید هشتگ‌های مربوط به حوزه خود را هم بررسی کنید. در این بررسی اینفلوئنسر‌های مناسب را لیست کنید و با آن‌ها برای تبلیغات وارد مذاکره شوید.

8.    پادکست، خبرنامه و رویداد‌های حوزه خود را دنبال کنید

کار با اینفلوئنسر‌های فعال حوزه یا صنعت خودتان هم می‌تواند ایده جذابی باشد؛ چرا که می‌توانید اثرگذاری زیادی را از آن‌ها دریافت کنید. برای این کار کافی‌ست مواردی مانند رویداد‌های مهم حوزه‌تان یا خبرنامه‌ها را دنبال کنید تا افراد اثرگذار را کشف کنید.

9.    حواستان به رقبا باشد

کپی کردن استراتژی‌های رقبا ایده‌ی موفقی نخواهد بود؛ اما این بدان معنی نیست که نمی‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید. در مرحله اول می‌توانید همکاران اینفلوئنسر رقبا را بررسی کنید و مانند آن‌ها همکارانی پیدا کنید. در قدم بعدی هم می‌توانید اینفلوئنسر‌هایی که رقبا را دنبال می‌کنند یا برایشان کامنت می‌گذارند را استخدام کنید؛ چرا که احتمالا برای کمپین شما هم تاثیر گذار باشند.

10.    معیار‌های کلیدی اینفلوئنسر‌ها را بررسی کنید

قبل از این که بخواهید اینفلوئنسری را برای همکاری انتخاب کنید، تلاش کنید معیار‌های کلیدی را بررسی کنید. این می‌تواند شامل بررسی کامنت‌ها و لایک‌ها شود. آیا آن‌ها از ربات‌های اسپم و فیک برای کامنت و لایک استفاده کردند؟ آیا نظرات منفی زیادی پشت آن‌ها است؟

11.    از جامعه خود سوال کنید

پرسیدن مستقیم از مخاطبان شاید ایده بسیار کارسازی باشد؛ چرا که تبلیغات مختص آن‌ها است. شما می‌توانید لیست اینفلوئنسر‌هایی که برای کمپین‌های بعدی‌تان مناسب هستند را از دنبال‌کنندگان خود بپرسید. این کار اثرگذاری زیادی را به دنباله خود دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله ۱۱ نکته برای پیدا کردن اینفلوئنسر کمپین بعدی‌تان با شما به اشتراک گذاشتیم. در این روش‌ها سعی کردیم راه‌های با استفاده از ابزار‌ها را به شما توصیه کنیم؛ همچنین تکنیک‌های کوچک و هوشمندانه برای پیدا کردن اینفلوئنسر‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی و رقبا را به شما گفتیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *