دنیای رسانه‌های اجتماعی یک چشم انداز همیشه در حال تغییر است. شما نمی‌توانید فقط یک کسب‌وکار ایجاد کنید و انتظار داشته باشید که دنبال کنندگان خود را به طور ارگانیک افزایش دهید. در دنیای امروز، بازاریابی اینفلوئنسری به عنوان ابزاری قدرتمند در جهت ارتقای برند و رونق کسب و کارها شناخته می‌شود. انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب، نقشی حیاتی در موفقیت این نوع بازاریابی ایفا می‌کند. در این مقاله، به بررسی گام‌های کلیدی در مسیر یافتن اینفلوئنسرهای ایده‌آل می‌پردازیم.

چگونه اینفلوئنسرهای اینستاگرام را پیدا کنیم؟

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، به بستری قدرتمند برای بازاریابی تبدیل شده است. در این میان، اینفلوئنسرها نقشی کلیدی در جلب توجه مخاطبان و افزایش آگاهی از برند شما ایفا می‌کنند؛ اما چگونه می‌توان اینفلوئنسرهای مناسب را برای کمپین‌های خود پیدا کرد؟

ارزش‌های برند خود را مشخص کنید.

ارزش های برند شما چیست؟ این ارزش‌ها چیزهایی هستند که برند شما بیشتر به آن‌ها اهمیت می‌دهد. به طور مثال این ارزش‌ها می‌توانند شامل: نوع دسترسی به برند، نوع فعالیت برند شما، خدماتی که برند شما ارائه می‌کند. به طور کلی مشخص کردن این‌که برند شما به چه چیزی توجه می‌کند بسیار مهم است. به بیان ساده مثلا: برند شما در راستای حفظ محیط زیست فعالیت می‌کند و شما باید دنبال اینفلوئنسری باشید که سلامت محیط زیست برایش اهمیت داشته باشد و در این راستا فعالیت کند.

نوع کمپین را مشخص کنید.

باید نوع فعالیت خود را مشخص کنید. مثلا: آیا برای یک رویداد و فقط یک بار به اینفلوئنسر نیاز دارید یا هر چند وقت یک بار در مورد تجربه خود از استفاده از محصول شما پست بگذارد و یا به طور منظم برند شما را در اینستاگرام تبلیغ کند؟ آن‌چه را که نیاز دارید شناسایی کنید و یک اینفلوئنسر را پیدا کنید که به نظر می‌رسد تجربه رسیدن به اهدافی را که می‌خواهید با کمپین خود به آن برسید، داشته باشد.

تحقیق کنید

قبل از تصمیم گیری در مورد این‌که با چه کسی قرار است کار کنید. مهم است که درباره اینفلوئنسرهای بالقوه تحقیق کنید. این کار را می‌توانید با بررسی فالوورهای آنها، دنبال کردن آنها، و یا به طور مستقیم از خود آن‌ها بپرسید که چگونه می‌توانند برند شما را به روش‌های منحصر به فردی که باعث رشد مخاطبان شما می‌شود کمک کنند. همچنین تحقیق کنید ببینید آیا آن‌ها در گذشته تجربه کار با مشاغل دیگری مانند برند شما را دارند یا از آنها سؤال کنید که چرا می خواهند با شما کار کنند.

یک لیست شغلی به اینفلوئنسرها ارسال کنید

اگر به دنبال اینفلوئنسرها هستید تا به طور منظم با آن‌ها کار کنید، لیست مشاغل را در وب سایت‌‌ها یا رسانه‌های اجتماعی خود ارسال کنید. مطمئن شوید که اطلاعات دقیقی در مورد آن‌چه شما نیاز دارید و آن‌چه اینفلوئنسرها در ازای همکاری با شما دریافت خواهند کرد را ارائه دهید. در نهایت از دانش صنعت خاص خود استفاده کنید و هنگام انتخاب فردی که بتواند بهترین نماینده برند شما باشد. سعی کنید تصمیمی آگاهانه بگیرید؛ زیرا این کار در دراز مدت با ایجاد اعتماد در بین مشتریان نتیجه خواهد داد.

اهداف اینفوئنسرها را دریابید

شما می‌خواهید مطمئن شوید که اهداف اینفلوئنسرها با اهداف کسب‌وکار شما هم‌خوانی دارد. بنابراین باید به دنبال شخصی بگردید که بتواند نیازهای برند شما را به خوبی نمایندگی کند. اگر آن‌ها روی چیزی مشابه کار نمی‌کنند یا اگر علاقه‌ای به صنعت شما ندارند ادامه بحث و استخدام آن‌ها به عنوان اینفلوئنسر هیچ بازدهی برای شما نخواهد داشت.

تعداد مخاطبان آن‌ها را بررسی کنید

به طور مثال: یک اینفلوئنسر اینستاگرام با مخاطبان زیاد (فکر کنید بیش از 100000 فالوور داشته باشد) ممکن است برای کمپین های آگاهی از برند خوب باشد؛ اما ممکن است با کمپین های تعاملی یا کمپین‌های متمرکز بر تبدیل مشکل داشته باشد. در مقابل آن اینفلوئنسر کوچکتر (10000 تا 50000 فالوور را در نظر بگیرید) که بر روی یک مخاطب خاص مرتبط با صنعت شما تمرکز می‌کند ممکن است برای آن نوع کمپین ها مناسب تر باشد و برای شما بازدهی بیشتری داشته باشد.

مطمئن شوید که فالوورهای آنها معتبر هستند

برای اینکه بدانید آیا فالوورهای یک اینفلوئنسر اینستاگرام معتبر هستند به نظرات، لایک‌ها و میزان بازدید آن‌ها نگاهی بیندازید. خیلی سریع می‌توانید فرق بین فالوور واقعی و فیک را با این روش فهمید. اگر تعداد زیادی فالوو خودکار یا اسپم داشته باشند ممکن است نشانه این باشد که اینفلوئنسر لایک خریده است تا تعداد فالوورهای خود را افزایش دهد که برای برند شما خوب نیست زیرا آن فالوورها به شما هیچ‌گونه اهمیتی نمی‌دهند.

سخن آخر

شما نمی‌توانید کسب‌وکار خود را بدون اینفلوئنسرها به موفقیت چندانی برسانید. همان طور که گفته شد بهترین بستر در حال حاضر برای یافتن یک اینفلوئنسر مناسب اینستاگرام است. جهت شناسایی یک اینفلوئنسر خوب لازمه‌ی رعایت یک سری نکات مانند: مشخص کردن نوع کمپین، بررسی تعداد فالورها، انتشار آگهی استخدام با جزئیات دقیق و… است که به طور دقیق در این مقاله ذکر شد.

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *