آیا تجربه‌های کسل‌کننده و خسته‌کننده در اینفلوئنسر مارکتینگ شما را هم کلافه کرده است؟

خب باید به شما بگویم راهکار این کار‌های تکراری، هوش مصنوعی و ابزار‌های آن مانند ChatGPT است. در این مقاله قصد داریم از تاثیرات هوش مصنوعی و ChatGPT روی اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش ساده و جدید مارکتینگ است که از مخاطبان و تولید‌کنندگان محتوای خلاق استفاده می‌کند تا به اهداف بازاریابی دست پیدا کند. نکته اصلی این روش استفاده از تاثیرگذاری افراد و تولید‌کنندگان محبوب در شبکه‌های اجتماعی مختلف است.

در واقع کسب‌و‌کار‌ها از اعتماد کاربران به اینفلوئنسر‌ها استفاده می‌کنند تا آگاهی از برند و فروش خود را افزایش دهند. در سال گذشته اندازه صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ چیزی حدود ۲۱ میلیارد دلار بوده است. باید این نکته را هم بگویم که اینفلوئنسر مارکتینگ روشی مناسب برای جذب مشتریان و کاربران ارگانیک است.

اینفلوئنسر مارکتینگ و چت جی‌پی‌تی

وقتی از ابزاری مانند ChatGPT برای روشی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنید، چه اتفاقای میفتد؟ آیا جادو می‌شود و یک چیز محشر به‌وجود می‌آید؟ بستگی دارد چه کسی و به‌چه شکلی از این ابزار استفاده می‌کند. اینفلوئنسر مارکتینگ حدود ۱۵ سال است که مورد استفاده کسب‌و‌کار‌ها قرار می‌گیرد؛ اما با این وجود در مقایسه با کانال‌های بازاریابی سنتی همواره در حال تحول است.

این موضوع و تغییرات مداوم باعث می‌شود افرادی که درک درستی از دیجیتال و اینفلوئنسر مارکتینگ ندارد دچار تردید و سردرگمی شوند. حالا فرض کنید این استراتژی با چیز جدیدی مانند بات‌های هوش‌مصنوعی هم ترکیب شود؛ این ترکیب کاملا آن‌ها را می‌ترساند. باید به شما بگویم که ممکن است این‌گونه هم نباشد؛ چرا که بات‌های هوش‌مصنوعی می‌توانند آن ابزار‌هایی باشند که به شناسایی مخاطبین و دستیابی به آن‌ها کمک به‌سزایی کند.

تاثیر ChatGPT بر اینفلوئنسر مارکتینگ

احتمالا برای شما مارکتر‌ها بخش کار‌های تکراری و اداری کاملا خسته‌کننده و حوصله‌سر‌بر است؛ راستش را بخواهید برای چه کسی این‌گونه نیست؟ مهم‌ترین مزیت استفاده از ChatGPT و تمامی ابزار‌های هوش‌مصنوعی این است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها کار‌های تکراری را خودکارسازی کنید؛ علاوه بر آن بسیاری از کار‌های حوصله‌سر‌بر را می‌توانید با استفاده از ChatGPT انجام دهید.

در ادامه خلاصه‌ای از مواردی که می‌توانید با این ابزار انجام دهید را با شما به اشتراک گذاشتیم.

  • ارائه و گزارش‌دهی: ابزار‌های هوش‌مصنوعی مانند SlidesGPT و Microsoft 365 Copilot می‌توانند برای شما فایل‌های ارائه جذابی و کارسازی بسازند. علاوه بر این می‌توانید فایل‌های گزارش دهی کاملی را ایجاد کنید.
  • استفاده به‌عنوان منبع: با استفاده از ابزار‌هایی مانند ChatGPT Plus یا Auto-GPT می‌توانید اینفلوئنسر‌های معتبر را پیدا کنید؛ البته باید خروجی‌ها را بررسی کنید تا دیتای غلط نگرفته باشید.
  • ایجاد کمپین: Magic Write و Canva ابزار‌هایی هستند که می‌توانند در ایجاد بریف و تبلیغات کمپین مورد استفاده قرار گیرند.
  • نوشتن قرارداد‌ها: GPT کاربرد خوبی هم در قرارداد‌ها دارند. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار قرارداد‌ها را طراحی یا قراردا‌د‌ها را تکمیل کنید.
  • بررسی کیفیت: ابزار‌هایی مانند Descript هم وجود دارند که می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها اثرگذاری و درستی محتوا‌های کمپین را بررسی کنید. این ابزار‌ها به‌عنوان یک دستیار بسیار خوب عمل می‌کنند.
  • استفاده عمومی: در کل ابزار ChatGPT می‌تواند به عنوان یک دستیار تمامی کار‌های شما را تسریع کند؛ برای مثال می‌توانید برای نوشتن پیام‌ها و ایمیل‌ها یا تحقیق از آن استفاده کنید.

همچنین مطالعه کنید: رشد هوش مصنوعی در اینفلوئنسر مارکتینگ

آینده ChatGPT برای اینفلوئنسر مارکتینگ

کاملا برای ما شفاف است که هوش‌مصنوعی و ابزار‌های مربوط به این علم روزانه به‌طور فزاینده‌ای در حال پیشرفت است. بسیاری از متخصصان مارکتینگ معتقدند که آینده مارکتینگ به ابزار‌های هوش‌مصنوعی گره خورده است؛ همچنین اینفلوئنسر مارکتینگ با وجود این ابزار‌ها بسیار متحول می‌شوند.

برای مثال اینفلوئنسر‌های هوش‌مصنوعی به‌وجود می‌آیند یا محتوا‌هایی وارد رسانه می‌شوند که توسط هوش‌مصنوعی تولید می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود سیلی از محتوا‌های جدید توسط اینفلوئنسر‌ها منتشر شود. اینفلوئنسر مارکتینگ همان بازاریابی دهان به دهان قدیمی است که به این شکل تبدیل شده است.

این موضوع بدان معنی‌ست که این احتمال وجود دارد در آینده اینفلوئنسر مارکتینگ به شکلی تبدیل شود و تغییر کند که ما اصلا نمی‌توانیم تصورش کنیم. در کل آینده با هوش‌مصنوعی بسیار گره خورده و ابزار‌های این حوزه می‌توانند کمک به‌سزایی به مارکتر‌ها کنند.

پیشرفت اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار سریع و قوی است. ما در آینده چیز‌های جالبی در این حوزه خواهیم دید. ما در این مقاله درباره‌ی تاثیرات ChatGPT بر اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت کردیم و به‌طور خلاصه مراحلی که می‌تواند با این ابزار‌ها را برایتان شرح دادیم. امیداوریم این مقاله به شما کمک کرده باشد و دیدی خوبی از آینده هوش مصنوعی و اینفلوئنسر مارکتینگ پیدا کرده باشید.

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *