تخمین زده می‌شود که بیش از 64 میلیون اینفلوئنسر در اینستاگرام وجود دارد تا به کسب‌وکار شما کمک کنند تا برند شما در فضای آنلاین غوغا به پا کند. امروزه، اینستاگرام به یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده است. در این میان، استفاده از اینفلوئنسرها به عنوان سفیران برند، راهکاری موثر برای جذب مخاطبان و افزایش آگاهی از برند به شمار می‌رود؛ اما چگونه می‌توان اینفلوئنسر مناسب را برای کمپین خود پیدا کرد؟ در این مقاله، به بررسی گام‌های لازم برای یافتن اینفلوئنسرهای ایده‌آل می‌پردازیم.

اهمیت تعریف اهداف و افراد اینفلوئنسر

مهمترین قدم قبل از اینکه وارد بازاریابی اینفلوئنسر شوید این است که باید بدانید چه چیزی را می‌خواهید انجام دهید و برای آن ایجاد هدف کنید. به طور مثال هدف شما این است که می‌خواهید ترافیک را به صفحه‌ی وب خاص منتقل کنید. در قدم بعدی شما بگردید ببینید که اینفلوئنسرهای ایده‌آل شما برای انجام این کار چه کسانی هستند. پس از آن باید بررسی کنید ببینیند که مخاطبان آن‌ها چه کسی است؟ به چه موضوعاتی اهمیت می‌دهند؟ چه نوع محتوایی ار منتشر می‌کنند؟ تیپ شخصیتی آن‌ها چیست و…

3 راه یافتن اینفلوئنسرها در اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ ممکن است در مقایسه با تبلیغات سنتی‌تر مانند یک بچه جدید و کوچک باشد؛ اما یک سرمایه گذاری ارزشمندی در سال 2024 است. اینستاگرام به دلیل انواع قالب‌های محتوا مانند هایلایت‌ها، استوری‌ها، پست‌ها و ریلزها هم‌چنان یک کانال برتر برای هدایت مخاطبان، تعامل و آگاهی است. با این حال هنوز بیشتر کسب‌وکارها نمی‌دانند که چگونه اینفلوئنسرهای مناسب کسب‌وکار خود را پیدا کنند. ما در ادامه به 3 روش  یافتن اینفلوئنسرها در اینستاگرام می‌پردازیم.

1. نام تجاری و هشتگ‌های مربوط به برند خود را بررسی کنید.

کورتیس شریک مجموعه لاتر متعتقد است که شما وقتی یک اینفلوئنسری را پیدا می‌کنید که از قبل درباره‌ی برند شما صحبت کرده باشد احتمال همکاری را افزایش می‌دهد. زمانی را به نظارت مکرر پست‌های برچسب‌گذاری شده، نظرات، پیام‌های پیامکی، و جستجوی هشتگ‌های مرتبط اختصاص دهید تا اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که می‌توانند مناسب باشند. سپس، از طریق ایمیل تماس بگیرید.

2. پادکست‌ها، خبرنامه ها و رویدادهای مرتبط با صنعت خود را دنبال کنید

همه اینفلوئنسرها تعداد فالوورهای بالایی ندارند و این اشکالی ندارد. آن‌چه در این مبحث مهم است یافتن اینفلوئنسرهایی است که دنبال کنندگانی دارند که به نظرات و محتواهای آن‌ها اعتماد دارند. شبیه به یک رهبر فکری یا متخصص. از طرفی هم به این نکته حتما توجه کنید و مراقب پادکست ها، رویدادها و خبرنامه‌های مرتبط با صنعت خود باشید. ببینید آن‌ها در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند؟ با چه کسی مصاحبه می‌کنند؟ چه کسی در پنل آن‌ها صحبت می کند و…

3. از یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

اگر به دنبال خودکارسازی و مقیاس‌بندی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خود هستید، استفاده از پلتفرمی مانند Later Influence راه خوبی است. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید فهرست اینفلوئنسر مارکتینگ را جست‌وجو کنید و همچنین لازم به ذکر است بیش از 10 میلیون اینفلوئنسر در این فهرست وجود دارد.

از سایر امکانات این برنامه می‌توان به به ابزارهای کشف که بر اساس صنعت، پلتفرم اصلی و موارد دیگر فیلتر می‌کنند دسترسی داشته باشید، دسترسی و ارتباطات را مدیریت کنید، پرداخت‌ها، بودجه‌ها و گزارش‌دهی را ساده کنید و… . همچنین اگر می‌خواهید قدمی فراتر بردارید می‌توانید به تیم خدمات بازاریابی ما اجازه دهید کمپین‌های بازاریابی اینفلوئنسری را برای شما رهبری کنند. مشارکت با اینفلوئنسرهای مناسب می‌تواند یک کمپین بازاریابی اینفلوئنسر را برای شما رونق و یا شکست دهد.

سخن آخر

یافتن و همکاری با اینفلوئنسرها در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا به دسترسی به مخاطبان بیشتری برسید و بازاریابی خود را بهبود ببخشید. با استفاده از ابزارهای مانند: پادکست‌ها، هشتگ‌ها، جستجوهای مرتبط و برقراری ارتباط معنادار، می‌توانید بهترین اینفلوئنسرهایی را که به کسب و کار شما کمک می‌کنند، شناسایی و با آن‌ها همکاری کنید.

به طور خلاصه یافتن اینفلوئنسرها در اینستاگرام می‌تواند به یکی از ابزارهای مهم تبلیغات و بازاریابی تبدیل شود. با استفاده از روش‌های مناسب می‌توانید اینفلوئنسرهایی را که با جمعیت مخاطبین شما هم‌خوانی دارند را پیدا کرده و از تاثیر آن‌ها بر روی کسب و کار خود بهره‌مند شوید. 

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *