به گفته HypeAuditor اینفلوئنسرهای مجازی می‌توانند تا سه برابر جذابیت بیشتری نسبت به اینفلوئنسر‌های واقعی داشته باشند! با پیشرفت علم کامپیوتر و زیرساخت‌های آن شاهد حضور اینفلوئنسرهای مجازی هستیم. در حال حاضر با وجود هوش‌مصنوعی جهان رو به تغییر است و حوزه اینفلوئنسرمارکتینگ هم با این موضوع درگیر شده است.

تولد اینفلوئنسرهای مجازی

اینفلوئنسر مجازی ساخته ذهن هنرمندان و شرکت‌های فناوری است. آن‌ها با ایجاد ویژگی‌های ظاهری اینفلوئنسر‌ها و داستان‌سرایی اینفلوئنسرهای مجازی را به این دنیا آوردند. در سال ۲۰۱۸ اولین استفاده از این اینفلوئنسر‌ها رخ داد. شرکت‌های پیشرو در مد اولین برند‌هایی بودند که اینفلوئنسر مجازی را به‌عنوان یک ترند قبول کردند.

برند balmain از مدل‌های مجازی Margot ،Shudu و Zhi برای تبلیغات خود و توسعه مد برندش استفاده کرد؛ همچنین برند Fenty Beauty با اینفلوئنسر مجازی Shudu Gram کمپین تبلیغاتی‌ای اجرا کرد. یکی دیگر از اتفاقات این حوزه همکاری برند پرادا با اینفلوئنسر همیشه ۱۹ ساله بود. این اینفلوئنسر به‌مدت یک هفته در اینستاگرام این مجموعه برای هفته مد میلان در حال تولید محتوا بود. 

پس از این همکاری‌ها ترند همکاری برند‌ها با اینفلوئنسرهای مجازی به شدت رشد کرد. سامسونگ، نایکی و کی‌اف‌سی برخی از این برند‌ها بودند؛ اما نکته جالب همکاری سازمان‌های بین‌المللی بود. سازمان بهداشت جهانی با ناکست فراست یک هوش‌مصنوعی ۲۱ ساله برای آگاهی درباره کووید ۱۹ همکاری کرد.

پتانسیل اینفلوئنسرهای مجازی

گارتنر پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۲۵ چیزی حدود ۳۰ درصد از بودجه اینفلوئنسرمارکتینگ برند‌ها به اینفلوئنسر مجازی اختصاص داده می‌شود. با ظهور اینفلوئنسرهای مجازی مسائل بسیاری از بین رفته است. برند‌ها در تعامل با اینفلوئنسر‌های واقعی برای استفاده از خلاقیت آن‌ها مردد بودند؛ زیرا برخی از آن‌ها نمی‌توانند براساس خواست برند‌ها محتوا تولید کنند.

در عوض اینفلوئنسرهای مجازی مزر خلاقیت را جا به جا کردند. در همکاری با اینفلوئنسرهای مجازی کل فرآیند کمپین از ایده تا عکس‌برداری دیجیتالی است، در نتیجه محدودیتی باقی نمی‌ماند. علاوه بر آن اینفلوئنسرهای مجازی درگیر مسائل مختلف نمی‌شوند. برای مثال آن‌ها نمی‌تواند خود را درگیر حواشی روابط عمومی و جنبه‌های منفی شوند.

همکاری با این اینفلوئنسر‌ها کاملا حرفه‌ای است و بسیاری از مشکلاتی که ممکن است با اینفلوئنسر‌های واقعی به‌وجود بیاید، وجود ندارد.

کمپین‌های مقرون به‌صرفه!

یک انسان که مکانی را اشغال می‌کند، غذا می‌خورد و حرکت می‌کند، قطعا هزینه بیشتری نسبت به یک انسان تخیلی دارد. اینفلوئنسرهای مجازی عمدتا هزینه بسیار کمی نسبت به نسخه‌های واقعی دارند. این موضوع در مقیاس مگااینفلوئنسر‌ها بیشتر مشخص می‌شود. برای مثال برند گردشگری‌ای را تصور کنید که می‌خواهد با اینفلوئنسر‌ها همکاری کند.

معمولا در این شرایط برند‌ها متعهد می‌شوند هزینه‌های سفر، مکان و تشریفات اینفلوئنسر‌ها را بپردازند. این هزینه‌ها علاوه بر هزینه‌های تبلیغات است. در مقایسه در همکاری با همتایان مجازی هیچ‌کدام از این هزینه‌ها وجود ندارند.

از آن جایی که اینفلوئنسرهای مجازی کاملا تخیلی هستند، شرکت‌ها می‌تواند داستان‌های مورد علاقه خود را برای اینفلوئنسر‌ها تعریف کنند. علاوه بر این موضوع همکاری با این اینفلوئنسر‌ها با اعتماد بیشتری همراه است؛ چرا که نتایج قابل اندازه‌گیری را همراه خود دارد؛ اما در مقایسه با اینفلوئنسر‌های واقعی مارکتر‌ها نیاز دارد تا داده‌های زیادی را کسب کنند تا در نهایت بتوانند نتایج را اندازه‌گیری کنند.

همه‌چیز در یک نگاه!

در سال‌های اخیر اینفلوئنسرهای مجازی به‌طور انفجاری در حال رشد هستند. ترکیب این رشد با فناوری‌هایی مانند متاورس و سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در این حوزه، اینفلوئنسرهای مجازی را از یک ترند به یک محصول اصلی تبدیل می‌کند. به‌طوری که در سال‌های آتی این‌ها جز بخش‌های مهم مارکتینگ خواهند بود.

برند‌های حوزه فناوری در حال کار روی مدل‌های مختلف و ایجاد شخصیت‌های مختلف هستند. روز به روز شاهد رشد فناوری اینفلوئنسرهای مجازی هستیم. متاورس نه تنها باعث ظهور اینفلوئنسر‌های جدید می‌شود؛ بلکه اینفلوئنسر‌هایی که وجود دارند را هم دست‌خوش تغییرات زیادی می‌کند. 

علاوه بر این‌ها تکنولوژی‌هایی مانند بلاک‌چین و… هم در حال ترکیب شدن با این فناوری هستند تا بتوانند بازدهی بهتری را به برند‌ها و مشتریان ارائه دهند. قدرت اینفلوئنسرهای مجازی زیاد می‌شود؛ چرا که پتانسیل‌های زیادی دارند. آن‌ها می‌توانند به‌خوبی اهداف سرمایه‌گذاران را به‌دست آورند. این فناوری در ایجاد مواردی مانند ایجاد تعامل و درگیر کردن مخاطبان عملکرد مناسبی دارد.

این خبر بخشی از کار‌هایی است که در حوزه اینفلوئنسرهای مجازی رخ می‌دهد. امیدواریم مطالب این خبر برای شما مفید بوده باشد. شما هم در بخش نظرات به ما بگویید که در این حوزه چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *