آیا نمی‌دانید چگونه از طریق شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد کنید؟ با ما همرا شوید تا ۱۱ روشی را که با استفاده از آن اینفلوئنسرها و سازندگان می‌توانند در سال ۲۰۲۴ کسب درآمد کنند، به شما معرفی کنیم.

تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها چه تفاوتی با هم دارند؟

اساساً، یک تولیدکننده محتوا کسی است که محتوای دیجیتال تولید می‌کند، در حالی که یک اینفلوئنسر، یک شخصیت رسانه اجتماعی است که بر مخاطبان خود تأثیر می‌گذارد تا محصولات یا خدماتی را که تبلیغ می‌کند، خریداری کنند.

با این حال، همپوشانی‌های زیادی بین این دو وجود دارد، زیرا بیشتر تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها ترکیب خوبی از برندسازی شخصی، تولید محتوا و تبلیغات ایجاد می‌کنند.

اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا چقدر درآمد دارند؟

از آنجایی که صنعت تولید محتوا هنوز نسبتاً جدید است، هیچ قاعده قیمت‌گذاری یکسانی برای همه وجود ندارد و این به جایگاه، استراتژی و تجربه تولیدکنندگان محتوا بستگی دارد.

برای مشارکت در برند، بسیاری از برندها به ازای هر ۱۰ هزار دنبال کننده (Follower)، ۲۵۰ تا ۴۵۰ دلار را به عنوان نقطه شروع درنظر می‌گیرند.

چگونه تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها در سال ۲۰۲۴ می‌توانند کسب درآمد ‌کنند؟

۱. دنبال‌کردن (Following) شبکه های اجتماعی خود را در چندین کانال افزایش دهید.

وقتی تازه شروع به کار می‌کنید، تمرکز بر یک کانال اجتماعی، یک روش عالی برای ایجاد یک مجموعه منسجم از کاربران است که علاقه‌مند به دنبال‌کردن فعالیت‌های شما در فضای مجازی هستند.

اگر پلتفرم اصلی شما اینستاگرام است، سعی کنید ریل‌های (Reels) خود را برای پلتفرم‌های دیگری مانند: تیک‌تاک یا یوتیوب تغییر دهید و از این طریق خود را در معرض درآمدهای بالقوه تبلیغات و مشارکت ها برای تبلیغ یک برند (Brand)  قرار دهید.

۲. با سایر اینفلوئنسرها و تولیدگان محتوا همکاری کنید.

همکاری با سایر اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا که هم‌تراز با جایگاه و محبوبیت شما هستند، نه تنها یک روش خوب برای جذب دنبال کنندگان (Followers) احتمالی است، بلکه فرصتی عالی برای کسب درآمد است.

این ویژگی که در ژوئن ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، این امکان را به شما می‌دهد که با کاربران دیگر اینستاگرام، محتوا نویسی کنید. به این معنا که پست‌ها در تمام پروفایل‌های شما نمایش داده می‌شود.

۳. محصولات و کالاهای تأثیرگذار خود را بفروشید.

برخی از تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها علاوه بر نفوذ، تأثیر و جایگاه برجسته‌ای که در شبکه های اجتماعی دارند، به کارآفرینان تمام عیار نیز تبدیل شده‌اند.

به‌عنوان مثال، یک گروه کمدی در یوتیوب به‌نام «FYE Media»، با ایجاد لباس‌های دست ساز با همین نام، اسم‌ و رسمی فراتر از رسانه های اجتماعی برای خود ایجاد کرده‌اند.

همچنین می‌توانید یک خبرنامه یا لیست پستی ایجاد کنید و از این طریق به معرفی و فروش محصولات و کالاهای خود بپردازید.

۴. محتوای اختصاصی در پلتفرم «Patreon» تولید کنید.

«Patreon» یک پلتفرم کسب درآمد است که ابزارهای تجاری را برای تولیدکنندگان محتوا به منظور ایجاد یک سرویس اشتراک و فروش محصولات دیجیتال فراهم می‌کند.

اگراز این پلتفرم در تولید پادکست، ویدئوهای BTS و حتی مقالات و وبلاگ‌های اضافی استفاده کنید، می‌توانید درآمد ثابتی داشته باشید.

به‌شکلی که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند -بسته به تعداد دنبال کنندگان خود- تا یک هزار دلار در ماه با «Patreon» کسب درآمد کنند.

۵. حمایت های مالی برند «Brand» را توسعه دهید.

حمایت های مالی برند می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از پست های درون فید در اینستاگرام گرفته تا ویدئوهای تیک‌تاک (TikTok).

تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها، اغلب بطور یکسان به مشارکت برند به‌عنوان منبع اصلی درآمد اشاره می‌کنند.

با توجه به اینکه برندها به ازای هر ۱ دلار هزینه شده در پویش‌ها، به طور متوسط ۴.۸۷ دلار درآمد کسب می کنند، این نوع مشارکت‌ها در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهند داشت.

۶. برای فاندهای «Funds» ایجادکننده پلتفرم ثبت نام کنید.

تولید محتوا یک کار واقعی است و پلتفرم‌ها برای پست‌های با عملکرد برتر به سازندگان و تأثیرگذاران پول می‌دهند.

از آنجا که برای اینفلوئنسرها در تیک‌تاک (TikTok) دیگر فاندی وجود ندارد، صرفاً می‌توان با ایجاد یک محتوای با کیفیت پول زیادی به دست آورد.

بعضی از این فاندها عبارتند از:

  • YouTube Shorts Fund
  • LinkedIn Creator Accelerator Program
  • Snapchat Spotlight Fund

۷. افیلیت مارکتینگ را در نظر بگیرید.

اینفلوئنسرها از لینک‌های قابل ردیابی منحصربه‌فرد (معروف به لینک‌های وابسته) یا کدهای تبلیغاتی سفارشی برای ردیابی تعداد کلیک یا خرید استفاده می‌کنند.

اگرچه لینک‌های وابسته می‌توانند بسیار پرسود باشند، مهم است که به خاطر داشته باشید که آن‌ها یک طرح به‌منظور دست‌یابی سریع به یک ثروت کلان نیست. باید صبور بود.

۸. با اشتراک اینستاگرام کسب درآمد کنید.

مانند «Patreon»، تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام این امکان را دارند که از محتوای انحصاری کسب درآمد کنند.

با اشتراک در اینستاگرام از ریل‌ها (Reels) و پست های فید، می‌توانید درآمدزایی کنید. میزان این درآمد از ۰.۹۹ دلار تا ۹۹.۹۹ دلار در ماه متغیر است.

۹. یک دوره آموزشی را در «Skillshare» یا در پلتفرم یادگیری دیگری تدریس کنید.

تبدیل شدن به یک معلم در یک پلتفرم یادگیری آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا به‌عنوان یک رهبر مبتکر، دنبال کنندگانی مادام العمر و متعهدی را در کانال‌های خود جذب کنید.

برای این منظور، می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند: «Skillshare» و «Udemy» استفاده کنید.

۱۰. پست های خود را با استفاده از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.

برای کسب درآمد، ممکن است مجبور شوید مقداری هزینه کنید. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی یک مکان عالی برای شروع است.

با ابزارهایی مانند: مدیریت تبلیغات فیسبوک«Facebook Ads Manager» ، می‌توانید در اینستاگرام و فیسبوک کاربرانی را که نام شما را نشنیده‌اند و در بین مخاطبان هدف شما هستند یا از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، جذب کنید.

۱۱. مشاور، مربی یا فریلنسر(Freelancer) شوید.

ارائه خدمات مشاوره یا آموزش خصوصی می‌تواند یک روش عالی برای افزایش اعتبار وتأثیرگذاری شما به‌عنوان یک اینفلوئنسر باشد. بدون نیاز به تشکیل یک کلاس ویدیویی تمام عیار یا وبینار.

این، همه چیزهایی بود که باید به‌عنوان یک اینفلوئنسر یا تولیدکننده محتوا به منظور کسب درآمد در سال ۲۰۲۴ بدانید. در انتها می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را در رابطه با این مطلب به اشتراک گذاشته و ما را در بهبود کمی و کیفی این نوشتار و نیز مطالبی که در آینده در این مورد ارائه خواهد شد، کمک کنید.

مطالعه مطالب زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *