مهم‌ترین قدم در اینفلوئنسرمارکتینگ این است که شما خود را محدود به همکاری با یک اینفلوئنسر نکنید. یک کمپین با تعدادی اینفلوئنسر طراحی کنید تا چند نفر به صورت هم‌زمان اقدام به معرفی شما کنند. نکته مهم دوم این است که همکاری با اینفلوئنسرها نباید برای شما منوط به یک کمپین خاص باشد. اینفلوئنسر مارکتینگ، اگر قرار باشد اثرگذار باشد، باید یک برنامه ثابت و همیشگی برای کسب‎وکار شما باشد. در این مقاله قرار است به چرایی این موضوع بپردازیم. 

نکته مهم اول این است که برندهای بزرگ، به سبب اینکه نیاز چندانی به افزایش آگاهی از برند را برای خود احساس نمی‌کنند، از کمپین‌های اینفلوئنسری به ندرت استفاده می‌کنند. البته که کمپین‌های اینفلوئنسری برای برندهای بزرگ کارآمدتر است. دلایل زیر را ببینید:

  1. کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ باعث می‌شود که شما برای انتظارات خود، اهداف مشخصی قرار دهید.
  2. با کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ می‌توانید برای اینفلوئنسرها اهداف مشخص تعیین و انتظارات خود را بهینه کنید. 
  3. رویه کمپین به شما کمک می‌کند نقاط اشتباه در فرآیند را درک کرده و درباره چگونگی رفع آن‌ها در دفعات بعدی تصمیم‌گیری کنید.
  4. باعث می‌شود تا در مورد روندها و فرمول‌هایی که برای اندازه‌گیری، مقایسه و ارزیابی از آنها استفاده خواهید کرد، به نتیجه برسید. 

شروع با کمپین یک راه عالی است تا اینفلوئنسرها از انتظارات بازاریابی کلی شما مطلع شوند. این را می‌توانید به عنوان یک تمرین درنظر بگیرید که باعث می‌شود تفاوت بین برندها که داستان خود را تعریف می‌کنند و داستان شما که توسط دیگران گفته می‌شود، مشاهده شود. در ابتدا ممکن است به نظر برسد که این تفاوت کوچکی است، اما همین تفاوت، دلیل اهمیت و اثرگذاری اینفلوئنسرمارکتینگ است. شما باید بتوانید کنترل کاملی بر مدل بیان اینفلوئنسرها و محتواهای منتشر شده از طریق رسانه آن‌ها داشته باشید. داستان شما باید از طریق اینفلوئنسرها به گونه‌ای روایت شود که می‌خواهید مصرف‌کنندگان درباره آن صحبت کنند.

برنامه‌ریزی استراتژیک برای اینفلوئنسر مارکتینگ

تصور کنید اولین کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما اجرا شده و به اتمام رسیده. بعد از کسب تجربه و درک از نحوه اجرای کمپین، وقت آن رسیده است که به رویکرد پیوسته بپردازیم. یعنی یک برنامه‌ریزی استراتژیک داشته باشیم که این کمپین‌های اینفلوئنسری، همیشگی و پیوسته باشد. اینفلوئنسرمارکتینگ درست و موفق شامل یک برنامه طولانی‌مدت، ثابت و همیشگی، با رشد سریع است. 

چهار دلیل برای اینکه اینفلوئنسرمارکتینگ را یک برنامه ثابت و همیشگی برای کسب‌وکار خود درنظر بگیرید

یک برنامه ثابت برای تولیدمحتوای همیشگی خواهید داشت

اینفلوئنسرمارکتینگ و تولیدمحتوا یک فرآیند به‌هم پیوسته است. چون چیزی که اینفلوئنسرمارکتینگ را جذاب و پربازده می‌کند، محتوای جذاب است. برنامه اینفلوئنسرمارکتینگ به شکل استراتژیک می‌تواند از طریق هزاران قطعه محتوای تولید شده توسط کاربران، به میلیون‌ها مصرف‌کننده هدف برسد.

اینفلوئنسرمارکتینگ، باعث می‌شود رسانه اینفلوئنسرها برای شما همیشگی باشد

کلید موفقیت زمانی است که افراد تأثیرگذار برای شما بیشتر از یک رسانه تبلیغاتی باشند. یعنی به سبب اینکه شما با یک یا چند اینفلوئنسر، بارها و بارها همکاری داشتید، تبدیل به یکی از بازوهای اصلی سازمان شما شده است. این فرد تاثیرگذار، درنهایت تبدیل به کسی از سازمان شما می‌شود. کسی که همیشه برای حمایت از شما آماده است و مشتاق به همکاری.

شما برای بهبود برنامه‌های کمپین خود زمان دارید

تصور کنید بتوانید از یک اینفلوئنسر که با شما همکاری داشته درمورد نواقص این همکاری بپرسید. درست شبیه یک مشتری و مصرف‌کننده. مثلا اینکه اگر بریف را با چه فرمتی دریافت می‌کردند خوشحال‌تر بودند و نتیجه بهتری برای شما به ارمغان می‌آوردند؟ این پرسش و پاسخ‌ها به شما این امکان را می‌دهد که نواقص کار خود را برطرف کنید. برای همین است که باید اینفلوئنسرمارکتینگ را یک برنامه همیشگی ببینید. برنامه‌ای که بتوانید به واسطه آن مدام خود را اصلاح کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ موجب ساخت روابط می‌‎شود

اینفلوئنسرمارکتینگ یک حوزه کسب و کار انسانی است. یک کسب و کار از انسان به انسان. بنابراین، همه چیز درباره رابطه‌ای است که با نماینده‌های تأثیرگذار خود خواهید ساخت. این به این معنا نیست که شما باید با تمام نماینده‌های تأثیرگذار در حوزه خود دوست باشید. این به این معناست که باید با نماینده‌های تأثیرگذاری که برای گفتن داستان شما حیاتی‌ترین هستند و به طور فعال در نقش‌هایی که بهترین عملکرد را انجام می‌دهند – خلاقیت، ایجاد محتوا، تخصص حوزه و … – دوست باشید. 

نتیجه‌گیری

آزمون و خطا ممکن است نتیجه خوبی داشته باشد. اما اگر به دنبال ایجاد تأثیر عمیق هستید، به پیوستگی نیاز دارید. باید روابطی با نماینده‌های تأثیرگذار برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که همکاران و رقبای شما این افراد را بشناسند و اخبار پیرامون برند شما را از رسانه این افراد تاثیرگذار مشاهده کنند. 

اشتراک گذاری
نمایش نظرات (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *